Skip to main content

Hjælp til SEO?

Send en uforpligtende forespørgsel her – så kontakter vi dig inden for 24 timer.

Når du gerne vil sælge dit produkt eller få nogen til at læse dine artikler ét bestemt geografisk område, så er det godt at have SEO for øje. SEO handler helt generelt om, hvordan google fungerer. Google viser nemlig altid de søgeresultater, som giver bedst mening for dig. Her fokuserer Google blandt andet på, hvor i landet du befinder dig. Hvis du for eksempel er i Slagelse, så vil Google automatisk kunne se denne placering og give dig de gode resultater fra Slagelse. Et godt eksempel kunne være, hvis du gerne ville finde et byggemarked i Slagelse. Hvis så du befinder dig her, er det nemt for Google at se.

 

Søg og find ud af det

Det er altid en rigtig god idé, at være konkret når det handler om at søge på Google. På denne måde kommer de bedste resultater. Hvis du for eksempel skal finde en forretning i Slagelse, kan du også bruge ord som ’Slagelse center’, ’Slagelse midt’, ’Slagelse shopping’. Det er altid en god idé at komme helt tæt på det, du egentlig gerne vil finde ud af. Det kan gøres ved at være meget konkret i din søgning. På denne måde er det lettere.

 

Lokalt eller landsdækkende

Det er forskel på SEO landsdækkende og SEO lokalt. Hvis der er varer, man køber helt lokalt, som for eksempel varer i en fiskeforretning eller varer i et byggemarked, man skal have her og nu, ja så købes de tit lokalt. Måske skal du have noget på nettet, hvor du godt kan vente nogle dage med at få det bragt, ja så købes det landsdækkende. Det kan du godt tænke over i forbindelse med lokalt SEO. Google viser hele tiden de smarteste muligheder for dig inden for den geografiske placering.

Slagelse

En tur i Vestsjællandscentret

Hvis man gerne vil handle i den lokale by, for eksempel Slagelse, er det smart at medtænke den lokale SEO. Det kan for eksempel være, at du skal handle fødevarer i byen, måske have en is i en is-forrentning eller købe aftensmad hos den lokale slagter. I disse tilfælde kan du tænke over, at indstille søgningen helt lokalt. Det kan være du søger på nogle af ovenstående ord i forbindelse med ordet ’Slagelse’. På denne måde kommer du altså tættere på din søgning, og kan nå frem til den varer, eller den butik, som du netop efterspørger i lokalområdet. I Slagelse ville det for eksempel være nærliggende at søge på et af byens storcentre, for at nå frem til netop den forretning, du vil handle ind i. Det kunne da være oplagt, at du nåede frem til Vestsjællandscentret.

 

Lokalt indstillet

Det kan være en idé at koncentrere sig om den lokale placering på Google. Både som forbruger og også som virksomhed. Som før nævnt ved Google en del om vores indkøbsmuligheder, især hvis vi giver den lidt hjælp. Ved at hjælpe Google lidt på vej, ved at skrive nærmere søgeord, der kommer tættere på de, vi gerne vil, så kan du også være med til at gøre din egen hverdag nemmere. Du behøver ikke at tænke over, og søge længe efter, hvor du kan handle i den og den butik, gå til frisør eller i biografen. Google er et glimrende redskab til at gøre hverdagen lidt nemmere. Også som virksomhed giver det mening at vide, at Google hjælper forbrugeren hen til din forretning. Så i en by som Slagelse, hvor man helt sikkert ønsker at vækste og få flere forbrugere internt i byen, ja så er SEO simpelthen guld værd.

 

Til virksomhederne – kom i gang nu

SEO står for Search Engine Optimization og SEO er altså en forkortelse for et begreb. Se en betegnelse over de mest bruge seo-begreber her. Det handler netop om, hvordan man som forretning kan få de allerbedste søgeresultater på Google. Så når fru Hansen fra Slagelse søger på ’slagter i Slagelse’, ja så vil man gerne have, at et af de første resultater, er ens slagterforretning. Hvis man altså er ejer af sådan en. Der ligger enormt meget markedsbranding i at sætte sig grundigt ind i SEO. Der er mange indtjeningsmuligheder ved lige at optimere Google-resultaterne for ens forretning.

 

Kunderne bruger nettet

Forbrugere, gæster, kunder, kald dem hvad du vil, bruger i høj grad nettet, når de skal søge. Hvis man er nybagte forældre i Slagelse, der skal anskaffe en barnevogn, eller hvis man gerne vil vide, hvor de billigste kartofler er i Slagelse, så søger man på Google. Derfor bliver forretningerne også nødt til at forstå de indtjeningsmuligheder, der er ved at lave lokalt SEO. Her kan man netop henvise til ens hjemmeside, ens billige kartofler eller gode barnevogne, hvis man ved hvordan kunden og Google tænker. Det er altså gunstigt for en virksomhed at forstå disse markedsstrategier. I gamle dage var der meget mund-til-mund kommunikation, men i dag er indkøbsvaner rykket på internettet. Denne udvikling bør man følge tæt.

 

Hjælp kunden til at hjælpe sig selv

En kunde i Slagelse ved måske ikke meget om SEO. Men hvis du sørger for at stå øverst på Google-resultaterne, når kunden søger på en særlig vare, et produkt, en ydelse, en tjeneste eller lignende, så så ligger du lunt i svinget og har mulighed for at tjene penge. Det er altså vigtigt, at du forstår hvilke muligheder, der er i forbindelse med SEO. Det er også en stor hjælp for kunden, at hun eller han nemt kan finde det, de søger efter. På denne måde er alle glade. Både forbruger og kunde.

 

Googles søgeresultater

Det er godt for små virksomheder at ligge på første side, når man søger på Google. Hvis man er en lille selvstændig forretning i Slagelse, er det altså afgørende, at folk kender en. Og det gør de, fordi der findes lokalt SEO. Her er der nemlig en mulighed for virksomheden for at promovere sig selv på nettet og få kunderne til at købe din vare. Du kan anbefale det til andre erhvervsdrivende i Slagelse, så byen kan blomstre og der kan være et sprudlende forretningsliv. Kom i gang nu og anbefal det gerne!